Výběr vhodného kempu pro dítě
V dnešní době existuje spousta hokejových projektů s názvem hokejová škola, hokejová akademie či anglické názvy a pro rodiče je velmi těžké se v této nabídce orientovat. V ČR existuje opravdu několik kvalitních projektů, ale také spousta velmi podprůměrných. Existují kempy, kde na vícedenních akcích je bohatý mimoledový program například s aquaparkem, paintballem a dalším vyžitím, kde jsou hokejové kempy pojaté jako tábory s ledem. Dále jsou zde kempy, které jsou zase výrazně specializované na hokejovou výuku. Záleží však na každém rodiči, co od daného kempu očekává a co je pro něj rozhodující.
Pokud Vám jde o specializovanou výuku zkuste si vyhodnotit následující obecné body.
- Poměr cena a kvalita – poměr ceny, kvality výuky a počtu hodin výuky na ledě
- Trenérský tým – rozhodující jsou kvalitní ukázka, vzdělání, zkušenosti práce s mládeží, velká jména aktivních profesionálních či bývalých hráčů nejsou zárukou kvalitní výuky.
- Ukázka a vysvětlení – děti se nejlépe učí pomocí kvalitní ukázky.
- Zpětná vazba (korekce) – děti by měly dostávat přiměřenou zpětnou vazbu během tréninku.
- Intenzita tréninku – trénink by měl být kvalitně připraven bez zbytečných prostojů u tabule a stání ve „frontě“, samozřejmě je rozdíl jestli se jedná o obratnostní bruslení v maximální intenzitě nebo práci s holí v mírném pohybu, zde se intervaly odpočinku liší.
- Počet trenérů / počet dětí – ideální počet 1 trenér maximálně na pět až šest dětí, v případě že se jedná o výuku individuálních dovedností.
- Organizace akce – klidný průběh akce od nástupu přes tréninkový proces po fungování dětí mimo led, samozřejmě vždy se může stát něco nepředpokládaného, co je třeba řešit.
- Profesionální přístup na ledě i mimo led – děti si berou příklad z dospělých a proto by trenéři / vychovatelé měli být vzorem, mělo by se vyučovat a vychovávat, zvýšení hlasu je někdy potřeba, nikoliv křičení.
- Personál – u vícedenních kempů je důležitý úroveň pedagogických pracovníků, případně zdravotního dohledu.
- Individuální přístup - individuální přístup a chování ke každému jednotlivci.
- Sportovní stránka a marketing – marketing je důležitý, ale nemusíte věřit všem sloganům či videím, kde dovednosti ukazuje jeden z nejšikovnějších jedinců. Nejlepší je se přesvědčit sami.
- Historie projektu – jedná se o to, že některé projekty jsou již zavedené značky kvality a dlouhodobě poskytují kvalitní program, každý projekt má svůj vývoj.