Jak můžu vybrat vhodný kemp pro dítě? (3/4)
Ve třetím pokračování článku o výběru hokejového kempu pro Vaše dítě si detailněji rozebereme následující oblasti:
- ukázka a vysvětlení,
- pozitivní zpětná vazba,
- využití času na ledě,
- kvalita výuky.
Ukázka a vysvětlení
V ideálním případě výuce na ledě předchází ukázka vyučované dovednosti na videu s vysvětlením detailů od trenéra. Děti se bruslení i ostatní dovednosti nejlépe učí na základě kvalitní ukázky od trenéra, které je doprovázena stručným výkladem z důvodu efektivního využití času na ledě. Na stanovišti by měl být trenér schopný účelně vysvětlit konkrétní dovednost a asistent či demonstrátor předvést názornou ukázku ve vysoké kvalitě.
Pozitivní zpětná vazba
Pozitivní zpětná vazba musí být v rámci výuky přiměřená. Trenér na stanovišti musí mít zkušenosti a vyhodnotit, kdy zpětnou vazbu neposkytovat a nechat dítě si samovolně dovednost osvojovat častým opakováním. Na druhou stranu musí rovněž v určitých momentech do výuky efektnívním způsobem přinášet zpětnou vazbu tak, aby správné provedení nebo jeho dílčí část prvku kladně ohodnotit a pozitivní zpětnou vazbou podpořit mladého hráče při jeho zlepšování.
Využití času na ledě
Využití času na ledě je kromě počtu hodin výuky na ledě důležitým kritériem pro poskytnutí efektivní výuky dovedností. Využití času na ledě se odvíjí od organizace výuky na ledě, počtu asistentů či efektivní využití tréninkových pomůcek. Pro využití času na ledě je důležité eliminování zbytečných prostojů místo využití času k četnému opakování vyučovaných dovedností.
Kvalita výuky
Kvalita výuky je závislá na znalostech a zkušenostech hlavního trenéra, detailně rozpracované metodice výuky, efektivní organizaci výuky a také poměru počtu trenérů na počet dětí. Na 1 trenéra by v rámci výuky u mladších věkových kategorií nemělo být více než 6 dětí, přičemž poměr 1:5, 1:4 nebo 1:3 může být výhodou, ale nikoliv jediným ukazatelem kvality výuky. U starších věkových kategorií může zdokonalování individuálních dovedností probíhat i s větším počtem hráčů a jinou organizační formou.
Kritéria pro výběr hokejového kempu pro dítě:
- osobnost hlavního trenéra
- trenérský tým
- pedagogický tým
- poměr cena a kvalita
- ukázka a vysvětlení
- pozitivní zpětná vazba
- využití času na ledě
- kvalita výuky
- organizace akce
- profesionální přístup
- individuální přístup
- komunikace s dětmi i rodiči
- pravdivý, férový a transparentní marketing
- historie projektu