Individuální trénink dětských a žákovských kategorií na ledě

26. srpna 2017

V současné době je spousta trenérů či projektů, které nabízejí individuální tréninink. V rámci tohoto článku se budeme bavit o kategoriích od 3. -4. tříd po konce starších žáků. U dorosteneckých kategorií může individuální trénink na ledě mít ještě další rozměr. 

Individuální trénink a osobnost trenéra

Důležitá je postava trenéra, poněvadž individuální trénink na ledě je o

V případě, že trenér bude mít nedostatky ve znalostech a zkušenostech hrozí špatné vytváření návyků u dítěte, zejména při výuce bruslení. Individuální trénink v těchto kategoriích na ledě nemá kondiční charakter, ale je především o technice.

Výuka dovednosti

Aby měl individuální trénink efekt je potřeba:

Intenzita tréninku

Individuální trénink v těchto věkových kategoriích slouží k výuce bruslení a individuálních dovedností nikoliv k rozvoji kondičních schopností zejména vytrvalosti. Intenzita se odvíjí podle toho v jaké fázi výuky se pohybujeme jestli se jedná o seznámení s dovedností, nácvik nebo zdokonalování. Také podle toho o jakou dovednost se jedná a také zda jsou zapojené velké svalové skupiny či pouze malé svalové skupiny. Například jiné svalové skupiny jsou zapojeny u přímého bruslení vpřed, přenášení síly do každého odrazu a naproti tomu například výce vedení kotouče formou průpravného cvičení na techniku hole v mírném pohybu. 

Závěrem

Výhoda individuálního tréninku od týmového tréninku by měla být právě ve větším individuálním přístupu a práci s detailem.

V individuálním tréninku upřednostňujeme kvalitu provedení vyučované dovednosti a poté preferujeme požadovaný počet opakování před pestrostí cviků. Dále pokud dítě nezvládlo požadovanou dovednost na určité úrovni, netlačíme na rychlost provedení. 

Nezapomínejme na to, že i přes výuku individuálních dovedností je lední hokej kolektivním sportem a jejich individuální schopnosti a dovednosti by měly být ku prospěchu celého týmu. 



Napište hledaný výraz a potvrďte

Zrušte hledání